Dla wygody użytkownika poniżej podano tekst zasad zachowania poufności informacji dotyczących usługi raportowania błędów firmy Microsoft. Aby zapoznać się z najnowszą wersją, zobacz wersję online tych zasad zachowania poufności informacji dostępną pod adresem http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=190175. Zasady zachowania poufności informacji dotyczące usługi raportowania błędów firmy Microsoft Ostatnia aktualizacja: czerwiec 2011 Firma Microsoft poświęca wiele uwagi pomocy w ochronie prywatności użytkowników. W tych zasadach wyjaśniono, w jaki sposób usługa raportowania błędów firmy Microsoft (MER, Microsoft Error Reporting) zbiera informacje i jak te informacje mogą zostać wykorzystane. Zasady te nie dotyczą innych witryn sieci Web, oprogramowania ani usług firmy Microsoft działających w trybie online lub offline. Dlaczego firma Microsoft zbiera informacje dotyczące błędów i problemów? Te informacje pomagają firmie Microsoft i partnerom firmy Microsoft w diagnozowaniu problemów związanych z używanym oprogramowaniem oraz ułatwiają udostępnianie rozwiązań. Rozwiązania nie są dostępne dla wszystkich problemów, ale po udostępnianiu są oferowane jako aktualizacje do zainstalowania lub procedury umożliwiające rozwiązanie zgłoszonych problemów. Aby zapobiec występowaniu problemów i zapewnić niezawodne działanie oprogramowania, niektóre rozwiązania są dołączane do dodatków Service Pack i przyszłych wersji oprogramowania. Jak są zbierane informacje? Wiele programów firmy Microsoft i innych firm, w tym niektóre wersje systemu operacyjnego Windows, zostało zaprojektowanych do współdziałania z usługą raportowania błędów firmy Microsoft. Gdy w jednym z takich programów wystąpi błąd, może się pojawić pytanie, czy użytkownik chce go zgłosić. Można przejrzeć szczegóły raportu przed jego wysłaniem, jednak format niektórych plików uniemożliwia ich odczytanie. Niektóre programy umożliwiają także automatyczne raportowanie problemów bez konieczności wyrażania zgody przez użytkownika przy każdym wystąpieniu problemu. W przypadku korzystania z raportowania automatycznego użytkownik nie jest monitowany o przejrzenie informacji w raporcie przed jego wysłaniem. Informacje są jednak zbierane tylko po uprzednim wybraniu opcji raportowania problemów przez użytkownika (lub administrator systemu bądź sieci). Raportowanie problemów można zatrzymać w dowolnym momencie. Klienci w przedsiębiorstwach mogą zarządzać raportowaniem błędów i zbieraniem danych oraz wybierać, jakie informacje mają być przesyłane do firmy Microsoft, korzystając z monitorowania błędów komputerów stacjonarnych centrum systemów firmy Microsoft (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=35327). Zasady zachowania poufności informacji dotyczące monitorowania błędów komputerów stacjonarnych centrum systemów można uzyskać pod adresem http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=85868. Administratorzy systemu Windows mogą modyfikować wiele ustawień usługi raportowania błędów firmy Microsoft przy użyciu zasad grupy. Więcej informacji można uzyskać pod adresem http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=148428. Jakie rodzaje informacji mogą być zbierane? Usługa raportowania może zbierać informacje dotyczące problemów zakłócających pracę użytkownika oraz informacje o błędach występujących w tle. Diagnozowanie błędów występujących w tle jest istotne, ponieważ pozostawianie ich bez rozwiązania może wywoływać kolejne problemy, takie jak spadek wydajności lub awaria programu. Raporty zawierają informacje, które są najbardziej przydatne do diagnozowania i rozwiązywania pojawiających się problemów, takie jak: • miejsce wystąpienia problemu (oprogramowanie lub sprzęt), • typ lub waga problemu, • pliki pomocne w opisaniu problemu, Te informacje mają zwykle postać plików dotyczących zachowania oprogramowania, generowanych przez system lub usługę raportowania przed wystąpieniem problemu lub po jego wystąpieniu. • podstawowe informacje o oprogramowaniu i sprzęcie, Te informacje mogą uwzględniać wersję i język systemu operacyjnego, modele i producentów urządzeń lub rozmiary pamięci i dysku twardego. • ewentualne problemy z wydajnością i zgodnością oprogramowania. Ponieważ użytkownik łączy się z usługą online (usługą sieci Web) w celu wysyłania raportów, zbierane są także takie informacje, jak adres IP, wersja systemu operacyjnego oraz ustawienia regionalne i językowe. Informacje te są jednak używane tylko do generowania zbiorczych danych statystycznych. Nie są one używane do ustalania tożsamości użytkownika ani do kontaktowania się z nim. Raporty mogą przypadkowo zawierać informacje osobiste, ale nie są one używane do ustalania tożsamości użytkownika ani do kontaktowania się z nim. Na przykład raport zawierający migawkę pamięci może zawierać imię i nazwisko użytkownika, część aktualnie używanego dokumentu lub dane przesłane ostatnio do witryny sieci Web. Jeśli system operacyjny Windows hostuje maszyny wirtualne, raporty przez niego generowane dla usługi raportowania błędów firmy Microsoft mogą zawierać informacje o maszynach wirtualnych. W razie obawy, że dany raport może zawierać informacje osobiste lub poufne, nie należy wysyłać tego raportu. Po wysłaniu raportu użytkownik może zostać poproszony o wypełnienie ankiety dotyczącej napotkanego błędu. Jeśli w odpowiedzi na tę ankietę użytkownik poda swój numer telefonu lub adres e-mail, raport nie będzie już anonimowy. Firma Microsoft może skontaktować się z użytkownikiem w celu uzyskania dodatkowych informacji, które mogą pomóc w rozwiązaniu zgłoszonego problemu. Usługa raportowania błędów firmy Microsoft w systemie operacyjnym Windows 7 lub nowszym generuje unikatowy identyfikator globalny (GUID), przechowywany na komputerze użytkownika i wysyłany razem z raportami w celu jednoznacznej identyfikacji komputera. Identyfikator GUID to generowany losowo numer, który nie zawiera informacji osobistych ani nie jest używany w celu ustalenia tożsamości użytkownika. Na podstawie identyfikatorów GUID firma Microsoft określa spektrum otrzymywanych opinii i przydziela im priorytety. Na przykład dzięki identyfikatorom GUID można odróżnić jednego klienta, u którego dany problem wystąpił sto razy, od setki klientów, u których dany problem wystąpił tylko raz. Kto może używać tych informacji i jak mogą one zostać użyte? Informacje dotyczące błędów i problemów są używane przez firmę Microsoft do udoskonalania produktów i usług firmy Microsoft, a także oprogramowania i sprzętu innych producentów, które są przeznaczone do użytku z tymi produktami i usługami. Informacje gromadzone przez usługę raportowania, w tym odpowiedzi otrzymywane w ramach ankiet, mogą być udostępniane pracownikom, kontrahentom, dostawcom i partnerom firmy Microsoft. Będą oni jednak używać tych informacji tylko dla potrzeb naprawiania lub doskonalenia produktów i usług firmy Microsoft oraz oprogramowania i sprzętu innych producentów, które są przeznaczone do użytku z produktami i usługami firmy Microsoft. Jeśli na przykład z raportu wynika, że problem jest związany z produktem innego dostawcy, firma Microsoft może wysłać te informacje do tego dostawcy. Dostawca może dostarczyć te informacje poddostawcom i partnerom, jednak wszystkie strony muszą przestrzegać warunków zawartych w niniejszych zasadach zachowania poufności informacji. Aby pomóc w udoskonalaniu produktów współdziałających z oprogramowaniem firmy Microsoft, może ona udostępniać innym firmom zbiorcze informacje dotyczące błędów i problemów. Informacje zbiorcze są używane na potrzeby analizy statystycznej i nie zawierają konkretnych informacji z poszczególnych raportów ani informacji osobistych czy poufnych, które mogły się znaleźć w raporcie. Magazynowanie, przetwarzanie i ujawnianie informacji Informacje gromadzone przez firmę Microsoft lub wysyłane do niej przy użyciu usługi raportowania błędów firmy Microsoft mogą być przechowywane i przetwarzane na terenie Stanów Zjednoczonych lub dowolnego innego kraju, w którym działa firma Microsoft, jej podmioty stowarzyszone, przedstawicielstwa lub usługodawcy. Firma Microsoft przestrzega zasad Safe Harbor, zgodnie z wytycznymi Departamentu Handlu Stanów Zjednoczonych dotyczącymi zbierania, używania i przechowywania danych pochodzących z Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii. Firma Microsoft może uzyskać dostęp do informacji o użytkowniku, w tym treści jego komunikacji, i ujawnić je w celu (a) podporządkowania się rozporządzeniom prawnym i postanowieniom sądowym; (b) zapewnienia ochrony praw i własności firmy Microsoft lub jej klientów; (c) podjęcia działań (w dobrej wierze, że tego typu dostęp lub ujawnienie są niezbędne) mających na celu ochronę bezpieczeństwa osobistego pracowników firmy Microsoft bądź jej klientów albo bezpieczeństwa publicznego. Zdarza się, że firma Microsoft zleca innym firmom świadczenie ograniczonych usług w jej imieniu, takich obsługa klientów, przetwarzanie transakcji lub analiza statystyczna raportów. Podmiotom takim firma Microsoft przekazuje wyłącznie te informacje, które są im niezbędne do świadczenia danej usługi. Te podmioty są zobligowane do zachowania poufności informacji i nie mogą korzystać z nich w żadnym innym celu. Zasady dotyczące bezpieczeństwa Firma Microsoft przywiązuje dużą wagę do zapewnienia bezpieczeństwa informacji osobistych użytkowników. Informacje są chronione przy użyciu odpowiednich technologii i procedur zabezpieczeń przed nieupoważnionym dostępem, użyciem lub ujawnieniem. Na przykład informacje dostarczane przez użytkowników są przechowywane przez firmę Microsoft na komputerach o ograniczonym dostępie, które znajdują się w kontrolowanych pomieszczeniach. Zmiany w niniejszych zasadach zachowania poufności informacji Firma Microsoft co jakiś czas aktualizuje niniejsze zasady zachowania poufności informacji w celu uwzględnienia zmian w oferowanych produktach i usługach oraz opinii klientów. Wraz z ogłoszeniem zmian zostanie poprawiona data ostatniej aktualizacji, która znajduje się u góry tego dokumentu. Firma Microsoft zachęca do okresowego przeglądania niniejszych zasad w celu zapoznania się ze stosowanymi przez nią sposobami ochrony danych użytkowników. Źródła dodatkowych informacji Firma Microsoft zachęca do przesyłania uwag dotyczących niniejszych zasad zachowania poufności informacji. W przypadku pytań związanych z niniejszymi zasadami lub wątpliwości dotyczących przestrzegania tych zasad przez firmę Microsoft należy skontaktować się z firmą Microsoft pod następującym adresem: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=148430. Microsoft Error Reporting Service Microsoft Corporation One Microsoft Way Redmond, WA 98052 USA Aby znaleźć szczegółowe informacje kontaktowe dla przedstawicielstwa lub podmiotu stowarzyszonego firmy Microsoft w swoim kraju lub regionie, odwiedź witrynę Microsoft Worldwide w sieci Web pod adresem http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=33329.